W maju 2025 roku odbyły się premierowe pokazy filmu dokumentalnego „Naprawdę daleko”, który dzięki wsparciu naszej firmy, mógł dotrzeć do szerokiego grona widzów w całej Polsce. Projekt zrealizowany we współpracy z Polską Fundacją dla Afryki opowiada prawdziwą historię młodego Malgasza, którego życie zmieniła pomoc polskich misjonarzy.
Dokument opowiada poruszającą, opartą na faktach historię młodego chłopca imieniem Leolid. Urodzony w jednej z najbiedniejszych części Madagaskaru, w dzieciństwie był zmuszany do pracy w nielegalnych kopalniach kamieni półszlachetnych. W skrajnie trudnych warunkach, narażony na wyzysk i fizyczne niebezpieczeństwo, chłopiec musiał walczyć o przetrwanie. W wyniku pożaru rodzinnej wioski stracił wszystko – dom, najbliższych, resztki bezpieczeństwa. Pozbawiony jedzenia i wody, wyruszył pieszo, boso, w 75-kilometrową wędrówkę w poszukiwaniu pomocy. Jego celem była Polska Misja i Polska Szkoła w miejscowości Mampikony. Po kilku dniach marszu dotarł na miejsce, gdzie natychmiast został objęty opieką przez polskich misjonarzy ze Zgromadzenia Ducha Świętego.
To właśnie w Mampikony Leolid po raz pierwszy w życiu otrzymał łóżko, własną miskę i możliwość nauki. Z czasem opanował język francuski i zdobył zawód technika laboratorium. Dziś sam niesie pomoc głodnym i bezdomnym dzieciom na Madagaskarze, a jego największym marzeniem jest praca w nowo powstającym polskim szpitalu misyjnym.
Pokazy filmu z udziałem Leolida odbyły się m.in. w Białymstoku, Krakowie, Lublinie, Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie, Kartuzach, Częstochowie i Skarżysku-Kamiennej. Łącznie uczestniczyło w nich ponad 3 000 widzów. Dodatkowe projekcje zorganizowano na uczelniach wyższych, w tym na Uniwersytecie w Białymstoku i planowane są kolejne, m.in. na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Zwiastun filmu był prezentowany w kinach w 10 miastach, a informacje o pokazach pojawiły się w kilkudziesięciu mediach ogólnopolskich – w tym w programach telewizyjnych, stacjach radiowych i prasie. Rozdano ponad 9 600 zaproszeń, wydrukowano 500 plakatów, a organizatorzy otrzymują kolejne zgłoszenia od miast chętnych do przeprowadzenia pokazów.
Wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek długofalowego projektu. Film „Naprawdę daleko” nie tylko porusza, ale i inspiruje. Opowiada o dramacie, nadziei i sile pomocy – o zmianie, która naprawdę się wydarzyła. Dzięki zaangażowaniu wielu środowisk i osobistej obecności bohatera podczas premier, dokument nabiera wyjątkowej mocy. I zostaje w pamięci na długo.
Zaangażowanie w projekt „Naprawdę daleko” to kolejny przykład odpowiedzialnego działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wspieranie wartościowych inicjatyw społecznych i edukacyjnych, szczególnie tych, które niosą realną pomoc, jest istotnym elementem działań pozaobrotowych. Firma nie tylko inwestuje w rozwój i innowacje w sektorze budowlanym, ale również aktywnie uczestniczy w przedsięwzięciach, które realnie zmieniają życie ludzi – także tych najbardziej potrzebujących, daleko poza granicami Europy. Projekt ten doskonale wpisuje się w szerszą strategię wspierania inicjatyw o wymiarze społecznym, edukacyjnym i humanitarnym.
TVN TURBO Rally Team pod wodzą Łukasza Byskiniewicza i Daniela Siatkowskiego zakończył Orlen Oil 81. Rajd Polski na 5. miejscu w RSMP i 13. pozycji w FIA ERC, zgarniając 19 punktów do klasyfikacji sezonu. Załoga zachwycała widowiskowymi skokami, kontrolowanymi poślizgami i perfekcyjnymi międzyczasami. Ekipa teraz skupia się na optymalizacji aerodynamiki i zawieszenia, a dzięki zaangażowaniu lokalnych społeczności Mazury stają się areną niezapomnianych sportowych emocji!
Czytaj dalejW dniach 13–15 czerwca 2025 roku wzięliśmy udział w jubileuszowej edycji targów OPOLAGRA. Nasze stoisko przyciągnęło setki odwiedzających, oferując konsultacje techniczne, prezentacje produktów i działania prospołeczne. Targi były doskonałą okazją do spotkań i wymiany doświadczeń z uczestnikami z całej Polski.
Czytaj dalej1 czerwca 2025 r. o godz. 19:26 nowy Stadion Miejski w Starachowicach oficjalnie rozpoczął działalność. W emocjonującym meczu Reprezentacja Gwiazd Piłkarzy Polskich pokonała Oldbojów Staru Starachowice 5:1, a na trybunach zasiadło ponad 2 000 kibiców. Jednym z kluczowych partnerów tego wydarzenia była firma Blachy Pruszyński.
Czytaj dalej